“Atlıkarınca“ Oyuncak Sergisi
Galerisi’nde A. Naim Arnas koleksiyonunda bulunan12.000’den fazla oyuncakla gerçekleştirilmiştir. Oyun ve oyuncak kültürüne dair, “eğitlence” anlayışını öne çıkan bir tasarımla düzenlenen sergide yer alan okul, kütüphane, oyun odası ve sünnet yatağı sahneleri ile çocukluğun belli başlı olaylarına göndermeler yapılmıştır. Türk oyuncakları kronolojik anlatımın bir parçası olarak kullanılırken, oyuncak tarihinde Türk oyuncak endüstrisinin yeri vurgulanmıştır. Tematik oyuncak gruplamaları ile de çeşitli sahneografiler oluşturulmuştur. Sokak oyunlarının müze bahçesindeki panolarda açıklanmasıyla, günümüzde doğada ve sokakta oynamaktan giderek uzaklaşan minik ziyaretçiler için yepyeni ve bir o kadar da eski bir pencere açılmıştır.
Tasarımın en önemli unsurları:
- İnteraktif entegrasyonu
- Sahneografiler
- Görsel-işitsel entegrasyonu
- İllüstrasyonlar